Załóż własną firmę sprzątającą

usługiJeśli masz pomysł na własny biznes warto go zrealizować. Możesz w ten sposób dokonać samozatrudnienia oraz stworzyć miejsce pracy dla innych osób jej poszukujących. Co koniecznie powinieneś zrobić przed realizacją pomysłu na działalność gospodarczą? Przede wszystkim powinieneś sporządzić biznesplan. Jest on podstawowym dokumentem uprawniającym do pozyskania środków na dofinansowanie twojej przyszłej działalności gospodarczej. Na jego podstawie masz szansę na otrzymanie bezzwrotnej pożyczki z urzędu pracy (jej wartość może sięgać kwoty 5 – krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia). Dobrze przygotowany biznesplan powinien zawierać takie elementy jak:

1) Streszczenie biznesowe – czyli cel i przedmiot twojego projektu. To pomoże w szybkim zapoznaniu zainteresowanych np. współfinansowaniem Twojego projektu.

2) Podstawowe informacje o twojej firmie – jej formę prawną, formę działalności, historię firmy,

3) Opis projektu – tutaj należy napisać szczegółowy opis planowanego przedsięwzięcia biznesowego,

4) Analiza otoczenia – musisz zaznajomić się z potrzebami rynku lokalnego oraz globalnego, po czym napisać jakie dostrzegasz szanse oraz zagrożenia wynikające z założenia działalności (analiza SWOT).

5) Analiza rynkowo – marketingowa – przedstaw swój plan marketingowy zawierający opis cech produktu, dystrybucję, politykę cenową.

6) Harmonogram – czyli jaki jest szczegółowy plan twojej działalności. Odpowiedz sobie na pytania: kiedy zamierzasz rozpocząć działalność? Jakie kolejne kroki planujesz wykonać? Kto będzie prowadzić twoją księgowość (w tym temacie zajrzyj też na biuro-rachunkowe.net.pl)

7) Schemat organizacyjny firmy – dokonaj opisu systemu zarządzania twoim przedsiębiorstwem oraz organizacji firmy.

8 ) Plany finansowe – przedstaw ocenę finansową projektu,

9) Podsumowanie – czyli skrótowy obraz twojej firmy.

10) Załączniki – sprawozdanie finansowe, schematy organizacyjne, wyniki badań rynkowych.